حسین گروسی، نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره منع ورود زنان به ورزشگاهها می گوید: تا جایی که حضور بانوان به شئون اسلامی لطمه ای وارد نکند، نباید چنین تصمیماتی گرفته شود.

به گزارش مشرق، « ایجاد محدودیت برای خانم ها در عرصه های ورزشی جایز نیست» اینها بخشی از صحبت های حسین گروسی، نماینده شهرستان های کرج، شهریار و ملارد است.

گروسی به عنوان فردی که ریاست فراکسیون ورزش‌های رزمی را برعهده دارد معتقد است، زنان ورزشکار ایرانی به حمایت بیشتری نیاز دارند تا جایگاه ورزش کشور در سطح بین المللی ارتقا یابد. او همچنین حضور هر چه بیشتر زنان را در عرصه های ورزشی از عوامل تقویت روحیه ورزشی میان زنان می داند و به این مهم تاکید می کند.

 نماینده مردم کرج در گفتگو با عصر ایران تصریح کرد که برای حضور زنان در استادیوم ها و ورزشگاه های ورزشی مانعی وجود ندارد، مگر اینکه به دلایلی چون محدودیت جا و فضا باشد.

***

چندی پیش اعلام شد که زنان دیگر حق ندارند برای تماشای مسابقات والیبال آقایان وارد سالن های ورزشی شوند، آیا شما در خصوص دلایل این ممنوعیت، اطلاعی دارید؟

تا جایی که من می دانم در ورزش امروز ما ازحضور بانوان در استادیوم های ورزشی فوتبال ممانعت می شود که این محدودیت دلیلی جز کمبود فضا و جا در استادیوم های ورزشی ندارد. چون مثلا در یک بازی فوتبال استادیوم 100 هزار نفری آزادی چنان مملو از تماشاچی مرد می شود که دیگر تماشاچیان خانم نمی توانند وارد استادیوم شوند.

مثلا در بازی اخیری که تیم ملی فوتبال با کره جنوبی داشت، من خودم در استادیوم بودم و به قدری فضا کم بود که خود ما با مشکل مواجه شده بودیم . از این جهت است که فکر می کنم اگر در مورد مسابقات و استادیوم های والیبال این بحث مطرح شده دلیلی جز کمبود جا و فضا نداشته است.

نظر خود شما در این باره چیست؟

من در کل با ممنوعیت حضور بانوان در استادیوم های ورزشی مخالفم چون معتقدم که حضور بانوان در عرصه ها و مجموعه های ورزشی نه تنها بد نیست بلکه خوب هم هست . ما در کشورمان در میان بانوان ورزشکار پتانسیل ها و توانایی های زیادی را داریم که رشد و تقویت اینها می تواند، نتایج خوبی را به همراه داشته باشد، چنانچه شما هم دیدید در بازیهای المپیک و پارالمپییک ما تعداد زیادی ورزشکار خانم داشتیم که خوب عمل کردند و حتی در بخش پارالمپیک به مدال رسیدیم. از نظر من تقویت روحیه ورزشی بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است که با حضور هر چه بیشتر آنها در فعالیت ها و و عرصه های ورزشی میسر خواهد شد.

اما این قانون گاهی در مورد خبرنگاران زن هم اعمال می شود و مثلا در همین بازی اخیر والیبال ایران و ژاپن  از حضور آنها در استادیوم 12 هزار نفری آزادی ممانعت شده بود.


ببینید در کل برخی از تصمیمات به صورت سلیقه ای گرفته می شوند که این می تواند خیلی به ضرر ورزش کشور و حتی ورزش با نوان باشد. تا جایی که حضور بانوان به شئون اسلامی لطمه ای وارد نکند، نباید این چنین تصمیماتی گرفته شود و برای آنها حکم صادر شود. چون این محدودیت ها می توانند از بعد بین المللی و در مجانع جهانی به ضرر ما تمام شوند، از این جهت است که باید حداقل و کمترین محدودیت ها را در ورزش برای بانوان رد رنظر بگیریم تا بعدا مجبور نباشیم برای تصمیمات نسنجیده مان هزینه ای را پرداخت کنیم.


شما خودتان در مسابقات والیبال، ایران و ژاپن هم حضور داشتید؟

بله

آیا مشکلی وجود داشت؟ یعنی حضور تماشاچیان زن در استادیوم 12 هزار نفری آزادی مغایر با شئونات اسلامی بود؟

نه مطلبی نبود و هیچ گونه هم مشکلی وجود نداشت.

خوب پس به نظر شما چرا اجازه نمی دهند زنان هم در کنار مردان تماشاچی مسابقات ورزشی باشند؟

من در مورد این که این قانون را چه کسی گذاشته و یا چه کسانی این تصمیمات را می گیرند، چیزی نمی دانم اما به نظرم این رفتار هم شاید به دلایلی چون محدودیت های مکانی باشد. اما اگر غیر از این باشد، باید بگویم ایجاد محدودیت برای خانم ها در فعالیت ها و استادیوم های ورزشی جایز نیست.  اتفاقا بر خلاف این ما باید فضا و بستر مناسب را برای حضور بانوان در ورزش فراهم کنیم و به همه رشته ها حتی رشته های انفرادی به چشم مدال آور بودن آنها نگاه کنیم چون فقط در این شرایط است که فرصت را برای مدال آوری زنان فراهم کرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس